Nyheter

Det händer alltid något här på Pyramid. Här listar vi våra senaste nyheter. Äldre nyheter finns i menyn till höger. Det finns även ett taggmoln, där de populäraste inläggen är de med störst textgrad.


Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2020 26 nov

Valve ny partner till Pyramid i Finland

Pyramid och reklambyrån Valve i Finland startar strategiskt samarbete för att kunna erbjuda sina kunder lokal support inom marknadsföring, marknadsföringsteknologi och kommunikation.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå och erbjuder sina kunder lokal närvaro i Europa genom partnerbyråer i de flesta länder. Från november 2020 kommer Pyramid att representeras i Finland av Valve, en av Finlands ledande marknadsförings- och kommunikationsbyråer med en bred kundbas inom B2B.

Valve är Finlands ledande marknadsförings- och kommunikationspartner för B2B och offentliga sektorn. Inom B2B sektorn består Valves kunder av internationella företag såsom Stora Enso, Fastems, Nokia, Solibri, YIT och F-Secure. Inom den finländska offentliga sektorn samarbetar Valve med bland annat Trafikledsverket, Polisen och flera ministerier.

Valve har över 50 medarbetare med bred kompetens inom marknadsföring, kommunikation och teknologi. Valve är Hubspot-partner och satsar starkt på datadriven marknadsföring. Liksom Pyramid bistår Valve sina kunder från strategi och planering till produktion och uppföljning.

– Det är viktigt för oss som internationell byrå att kunna erbjuda våra kunder stark lokal support med allt från marknadskunskap till lokalisering av kampanjer säger Ulf Vanselius, CEO för Pyramid. Valve har bred kompetens och arbetar med samma typer av kunder som vi har, dessutom med spjutspetskompetens inom bl a Marketing Automation.

– Samarbetet med Pyramid stöder vår långsiktiga strategi att bistå våra internationella kunder med fortgående tjänster på nordisk skala. Valve har en starkt expanderande verksamhet och vi ser stora möjligheter att samarbeta med Pyramid för att kunna vara en ännu bättre partner till våra respektive kunder säger Sara Nikander, CEO och Partner på Valve.

För mer information kontakta

Ulf Vanselius, CEO Pyramid
Email: ulf@pyramid.se
Telefon: +46 705 163370

Sara Nikander, CEO Valve
Email: sara.nikander@valve.fi
Telefon: +358 45 6735577

Ulf Vanselius

2020 23 nov

Gycom väljer Pyramid som partner för varumärke och kommunikation

Gycom är en ledande nordisk leverantör av produkter och lösningar inom teknik och elektronik och har ett brett utbud inom fokusområdena automation, mekatronik samt elkomponenter.

Gycoms historia sträcker sig tillbaka till 1986 då man främst var fokuserad på standardkomponenter till den svenska marknaden. Genom åren har man utökat sortiment och erbjudande och idag tillhandahåller man ett brett sortiment inom automation, mekatronik och elkomponenter. I samband med arbetet att se över strategi och utveckling av bolaget har man även definierat behovet av att utveckla varumärke och kommunikation.

Vi letade efter en B2B-byrå som kunde hjälpa oss i de utmaningar vi står inför. Pyramid har visat på ett starkt affärsfokus och förståelse för våra utmaningar, vilket var viktiga parametrar för oss. Vi ser fram emot att ha Pyramid som en partner i den spännande process vi nu står inför” säger Staffan Sjöstedt, VD för Gycom.

Gycom står i ett spännande och avgörande läge för att definiera sin spelplan – och därigenom förutsättningar för tillväxt och lönsamhet – de närmaste åren.” säger Emma Widerberg, varumärkesstrateg på Pyramid. ”Inom automation är aktörerna många och diversifierade, den som lyckas etablera ägandeskap över en tydlig del av kategorin kommer att gå vinnande ur striden. Självklart ska vi tillsammans se till att det blir Gycom.” avslutar hon.

Läs mer på: www.gycom.com

För mer information kontakta Emma Widerberg på emma@pyramid.se eller Nina Skantz på nina@pyramid.se.

Ulf Vanselius

2020 19 okt

Conaxess Trade väljer Pyramid som ny kommunikationspartner

Conaxess Trade är det ledande marknasförings-, försäljnings- och distributionsföretaget i Norden, Österrike och Schweiz, där de erbjuder skräddarsydda lösningar för varumärkesägare. Med fokus i kategorierna; mat, non-food, konfektyr och drycker, representerar de idag en stor portfölj av varumärken som Barilla, Kellogg’s, Schwarzkopf, Nestle, Bacardi och Martini, för att nämna några.

Conaxess Trade, med huvudkontor i Schweiz och marknadsavdelningen i London, tillhandahåller skräddarsydda och effektiva lösningar till varumärkesägare för att skapa en lönsam och effektiv väg in på sex olika marknader i Europa. Baserat på insikt, expertis och operativ styrka hjälper de varumärken att nå sin fulla potential och att växa och utvecklas hållbart. Idag representerar de över 200 varumärken, har mer än 500 anställda och når över 40 miljoner konsumenter i Europa.

Pyramid kommer att hjälpa Conaxess Trade med utvecklingen av marknadsstrategi och kommunikation för hela organisationen.
Vi letade efter en europeisk B2B-byrå som kunde hjälpa oss med utveckling och leverans av en kommunikationsstrategi för att nå ut till potentiella affärspartners inom FMCG. Vi utvecklar varumärken och Pyramid visar en tydlig förståelse för våra behov och är det rätta valet för oss” säger Uwe Thellman, VD för Conaxess Trade.

Ulf Vanselius, VD på Pyramid, är glad över det nya samarbetet.
Detta är ett utmärkt exempel på den typ av expertis vi kan erbjuda till europeiska företag. Många av våra kunder behöver en fullservicepartner med internationellt fokus som kan bemästra både strategisk utveckling och kommunikation över alla kanaler och flertalet marknader

För mer information kontakta Nina Skantz på 010-344 6829 eller nina@pyramid.se.

Ulf Vanselius

2020 16 sep

Pyramid medarrangör till B2B Marketing 2020

Den 22 oktober arrangerar Resumé och Dagens Media årets mest spännande event inom business to business-marknadsföring. Under en heldag presenteras de bästa casen, lärdomarna och strategierna från några av Sveriges ledande experter, marknadschefer och varumärken inom B2B. Dessutom utses Sveriges bästa B2B-marknadschef under dagen. Pyramid är medarrangör/partner till eventet tillsammans med mediebyrån Scream.

– Som Sveriges ledande B2B-byrå ser vi det som viktigt att bidraga till detta arrangemang. B2B-marknadsföringen utvecklas enormt via t ex nya digitala möjligheter och vi vill gå i bräschen och guida svenska exportföretag mot ännu större framgångar. För oss är detta en förträfflig plattform att nå ut både till kunder och de som vi gärna vill ska bli kunder. Genom att evenemanget genomförs digifysiskt kan hela Norden medverka.

Du finner mer information om B2B Marketing och programmet här. Som medarrangör har vi möjlighet att erbjuda biljetter till ett förmånligt pris. Är du intresserad, kontakta ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius

2020 31 aug

Granuldisk väljer Pyramid som partner för varumärke och webb

Granuldisk tillverkar grovdiskmaskiner för restauranger och offentliga kök och är marknadsledande inom granulteknologi; en metod som eliminerar behovet av fördiskning och innebär stora besparingar av tid, arbetsmoment och miljöpåverkan. Företaget satsar starkt på innovation och teknikutveckling och finns genom dotterbolag, återförsäljare och servicepartners över hela världen. Huvudkontoret ligger i Malmö.

”Efter en period av intensivt internt strategiarbete letade vi efter en byrå som kunde hjälpa oss att integrera våra strategier med vår varumärkesplattform och supporta vår affärsplan med vass marknadskommunikation. På agendan låg också att ta fram en ny webb, varför även digital kompetens var viktig i vår urvalsprocess.” säger Johan Molander, CMO på Granuldisk.

”Granuldisk är ett oerhört spännande bolag med ambitiösa framtidsplaner och en offensiv, modig ledning.” säger Emma Widerberg, byråchef på Graal. ”Vi är väldigt imponerade av deras kompetens och handlingskraft inom alla delar av företaget och ser fram emot att följa deras fortsatta framgångssaga på nära håll.” säger hon.

Varumärkesprojektet pågick under hösten 2019 och webbprojektet påbörjades i början av 2020. Den nya webben beräknas lanseras i oktober 2020.

Arbetsgrupp
Brand strategist: Emma Widerberg
Brand experience strategist: Ann-Christin Lindstedt
Project Manager: Emil Bergström
Copywriter: Francis Dignan
Web design: Torbjörn Buhré

Ulf Vanselius

loader