Nyheter

Det händer alltid något här på Pyramid. Här listar vi våra senaste nyheter. Äldre nyheter finns i menyn till höger. Det finns även ett taggmoln, där de populäraste inläggen är de med störst textgrad.


Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2019 22 feb

Nya topplaceringar i Årets Byrå för Pyramid och Webbyrån Petra

Igår avgjordes Årets Byrå som utser bästa byrå i 15 kategorier baserat på kundernas bedömning av byrån inom en rad områden.

Pyramid rankas för 14e året i rad som Sveriges bästa B2B-byrå.
– Sedan några år är vi med i reklambyråernas största klass som innehåller byråer med en byråintäkt på >50 mkr. 2018 utsågs vi till Årets byrå, och i år hamnade vi på en total 4e plats som den högst placerade B2B-byrån för 14e året i rad. Forsman & Bodenfors vann klassen och är värda en stor applåd som en av världens bästa kreativa byråer, konstaterar Ulf Vanselius, CEO för Pyramid och Petra.

Webbyrån Petra placerade sig på 6e plats i kategorin Digitala byråer 7-25 mkr.
– Under Petras åtta verksamhetsår har vi varit i final alla år utom ett och blivit utsedda till Årets byrå en gång. Det är ett anmärkningsvärt resultat som visar att vi verkligen levererar kvalitativa lösningar till våra kunder.

– Självklart är vi glada för de tunga placeringarna. Att vara bland Sveriges absolut bästa byråer år efter år tyder på att vi gör mycket rätt för våra fantastiska kunder, avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på http://www.aretsbyra.se

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med 30 av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige. Digitalbyrån Petra, ett systerbolag till Pyramid, utvecklar kreativa och affärsdrivande digitala kommunikationslösningar, för webb, sociala medier med mera. I undersökningen Årets Byrå har Pyramid tretton år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business och utsågs 2018 till Årets Byrå. Pyramid, Petra och Graal har tillsammans drygt 60 anställda och finns i Helsingborg

Ulf Vanselius

2019 11 jan

Pyramid och Webbyrån Petra – båda nominerade till Årets Byrå 2019

För trettonde året i rad är reklambyrån Pyramid nominerad till en topplacering i tävlingen Årets Byrå som genomförs av analysföretaget Regi i samarbete med bl a Resumé. I samma tävling är Webbyrån Petra nominerad i klassen ”Digitalbyråer 7-25 mkr”.

Årets Byrå utser bästa byrå i 15 kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit från kunderna. 151 byråer klarade kvalificeringskraven och har betygsatts genom flera tusen kundbedömningar.

– Självklart är vi glada för nomineringarna, säger Ulf Vanselius, CEO för Pyramid, Petra och Graal. Det är fantastiskt att båda våra byråer återigen är bland de bästa i Sverige inom sina respektive kategorier. Vi håller Helsingborgs fana högt!

– Pyramid har placerat sig mycket bra i tävlingen de senaste tolv åren ,och 2018 utsågs vi till Årets Byrå för andra gången i konkurrens med bl a Forsman & Bodenfors och King. I år tävlar Pyramid åter i den största klassen för reklambyråer (byråintäkt >50 mkr), fortsätter Ulf Vanselius. Vi har en lång rad topplaceringar och är Sveriges högst rankade B2B-byrå och i år hoppas vi självklart att bli Årets Byrå igen.

– Webbyrån Petra utsågs 2014 till ”Årets digitala byrå” och är återigen är nominerad till en topplacering i sin kategori avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på www.aretsbyra.se
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2019/01/11/de-kan-vinna-arets-byra-2019/

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.


Ulf Vanselius

2018 23 nov

Sveriges Marknadsföringsindex visar på överraskande stark optimism inför 2019

54% av svenska bolag planerar att öka sina investeringar inom marknadsföring under 2019, vilket är en kraftig ökning från motsvarande siffra (41%) för ett år sedan. Detta, liksom att övergången till digitala kommunikationskanaler går väsentligt långsammare än önskat, visar en undersökning genomförd av Pyramid Communication, Sveriges ledande byrå inom B2B.

I september inbjöds Sveriges marknadschefer, från företag med mer än 10 miljoner kronor i omsättning, att svara på frågor om deras satsningar inom marknadsföring och hur de planerar sina investeringar de närmaste åren.

Frågorna ställdes till ca 3.000 marknadschefer varav drygt 50 stycken svarade på enkäten som utgör basen av Sveriges Marknadsföringsindex.

– I dagsläget finns det relativt lite statistik att luta sig mot när man till exempel ska arbeta fram en ny marknadsföringsbudget. Vi får många frågor av våra kunder hur mycket andra företag investerar i marknadsföring, och hur de fördelar sin budget mellan olika kanaler, säger Ulf Vanselius, VD för Pyramid. 

 – Vår förhoppning med det nya indexet är att det ska ge våra kunder och resten av Sveriges marknadschefer en indikation på hur trenden ser ut bland övriga företag, något som förhoppningsvis kan underlätta deras arbete. Undersökningen kommer att genomföras varje år och på så vis skapas ett marknadsföringsindex som vi tror kan bli intressant och användbart för beslutsfattare inom marknadsföring

Årets undersökning visar bland annat att:

  • 54% procent av svenska företag planerar att öka eller bibehålla sina investeringar i marknadsföring år 2019, vilket tyder på en uppfattning om en fortsatt god konjunktur.
  • Det finns en mycket tydlig avsikt att flytta investeringarna från traditionella kanaler som annonser och mässor till digitala och sociala kanaler. Men övergången sker betydligt långsammare än ambitionen visar och många ser stora utmaningar i processen

Undersökningen i sin helhet kan laddas ner här

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius

2018 23 nov

Hammar Maskin väljer Pyramid i expansiv fas

Hammar Maskin är en världsledande leverantör av sidlastare. Produkterna som marknadsförs i 110 länder under varumärket HAMMAR används framförallt för att lyfta, hantera och transportera ISO-containrar. Bolaget har sedan 1974 varit ledande i det mesta av kategorins utveckling, och siktet står högt även för framtiden.

Med målet att fortsätta expansion och utveckling av verksamheten genom att tydligare kommunicera sina produkter och erbjudande har Hammar Maskin valt Pyramid som partner. Pyramid har fått i uppdrag att utveckla varumärkes- och kommunikationsplattform samt att ta fram en ny webbplattform.

- Pyramid, tillsammans med digitala systerbyrån Petra, kändes som det bästa valet för Hammar då vi får en erfaren byråpartner som levererar lösningar med hög kvalitet i alla de kanaler vi har behov av, säger Joachim Ullberg Sales Manager på Hammar Maskin.

- Det är oerhört roligt och spännande att få vara med på Hammars fortsatta resa. Med vår långa erfarenhet av internationella marknadsföring är vi en bra matchning till Hammars behov, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

Ulf Vanselius

2018 06 aug

Londonbaserade Minova väljer Pyramid som ny global reklambyrå



Pyramid Communication har valts som ny global huvudbyrå för Minova International med huvudkontor i London. Minova är ett av världens ledande företag inom geotekniska lösningar för gruvor och anläggningsprojekt och företagets produkter och kunskap bidrog bl a till att säkra tunneln genom Hallandsåsen när andra lösningar inte fungerade.

Minova bildades 1882 i Tyskland och företagets produkter har sedan dess ökat säkerhet och effektivitet inom bl a gruv- och anläggningsindustrin. Idag har Minova verksamhet i över 150 länder och har sitt globala huvudkontor i London.

- Minova är inne i en intressant fas och vill stärka sin globala position genom bl a en ompositionering och att lansera ett antal nya, unika lösningar. Vi ser fram mot att vara en del av denna spännande resa säger Ulf Vanselius, VD för Pyramid.

Uppdraget omfattar allt från en ny varumärkes- och kommunikationsplattform till kommunikation och digitala lösningar.

- Vi är glada att efter en noggrann utvärdering välja Pyramid som ny global byrå. Pyramid har visat djup förståelse för vår affärssituation och de strategiska initiativ som behövs för att utveckla bolaget vidare säger Peter Assinder, Head of Sales, Marketing & Technology hos Minova.

- Pyramid har stora internationella ambitioner och vårt mål är att bli Europas bästa byrå inom B2B. Vi har redan idag ett drygt 10-tal kunder i Norden, Europa och USA som står för över hälften av vår omsättning, men ser stor potential i att växa vidare på den internationella marknaden avslutar Ulf Vanselius.

För mer information kontakta

Ulf Vanselius, VD för Pyramid
Email: ulf.vanselius@pyramid.se
Telefon: +46 70-516 33 70

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med 30 av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige. Pyramid utsågs till Årets Byrå i Sverige 2018 och har rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business 12 år i rad. Webbyrån Petra, ett systerbolag till Pyramid, utvecklar kreativa och affärsdrivande digitala kommunikationslösningar, för webb, sociala medier, appar för mobila enheter med mera. Pyramid, Petra och Graal har tillsammans 55 anställda och finns i Helsingborg.

Ulf Vanselius

loader