Dometic väljer Pyramid Communication som ny kommunikationspartner för global lansering av Dometic Food Delivery Box
Dometic är ett innovativt företag med fokus på mobila lösningar. Nyligen tillkännagav företaget en revolutionerande ny produkt för hemleverans från restauranger. Pyramid har fått förtroendet att hantera den globala lanseringen av produkter.
Dometic är världsledande inom mobila lösningar, där företaget har en första eller andra position i ett antal kategorier och en stor kundbas över hela världen. Dometic står nu inför en internationell lansering av sin senaste revolutionerande produkt. Den växande trenden med hemleveranser av mat driver efterfrågan på en högkvalitativt och matsäkert alternativ. Dometic har utvecklat en smart, temperaturkontrollerad leveransbox som kan bevara restaurangens kvalitet och temperatur på maten tills den når konsumenten, dessutom med högsta fokus på hygien – Dometic Food Delivery Box.
Pyramid har fått uppdraget att ansvara för utvecklingen av marknadsföringsstrategi och kommunikation, samt för genomförande av marknadsföringskampanjer för denna spännande lansering.
”Vi letande efter en B2B-partner för att stödja oss i vår utveckling och leverans av kommunikations- och lanseringsstrategi. Vi är mycket glada över detta samarbete och jag ser fram emot at se framsteg och resultat av denna viktiga lansering” säger Peter Kjellberg, CMO på Dometic.
Ulf Vanselius, VD för Pyramid: ”Dometic är ett ledande svenskt företag med spännande produkter och stark global närvaro. Vi ser fram emot att göra Dometic Food Delivery Box till en global framgång”.
Ulf Vanselius