Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2020 24 aug
Nya AR Packaging lanserar ny webb

AR Packaging är förpackningsspecialisten med ursprung i Åkerlund & Rausing som vuxit till en världsomspännande koncern med marknadens bredaste erbjudande; allt från kartongbaserade och flexibla förpackningslösningar till högteknologiska system för både material och förpackningsmaskiner.

Företaget har sedan 2011 genomgått en strategisk förändringsresa med fokus på hållbara och innovativa nya lösningar. Denna kulminerade under 2020 i sammanslagningen av varumärkena Å&R Carton, CC Pack, Flextrus, Maju Jaya, SP Containers, ÅR Packaging, ÅR Packaging Digital samt de senaste förvärven Nampak Carton Nigeria, K+D, Rlc Packaging och BSC Drukarnia Opakowan till det nya AR Packaging. Företaget har efter sammanslagningen drygt 5000 anställda, med produktion och försäljning i Europa, Ryssland, Asien och Nordamerika.

”Vi letade efter en fullservicebyrå med stor erfarenhet av B2B-kunder med global tillverkning och försäljning till diversifierade målgrupper. Någon som inte bara kunde sätta sig in våra fusionerade varumärkens styrkor och bidra till att formulera vårt nya löfte mot marknaden, utan som också var dokumenterat duktiga på webbutveckling och kommunikation i digitala kanaler.” säger Ingrid Lidbäck, Group Marketing & Communication Director på AR Packaging.

”När vi inledde webbdialogen med AR Packaging var de i ett väldigt spännande skede. Vi förstod direkt att de hade besluts- och handlingskraften som krävs för att genomföra en varumärkesfusion av den här kalibern by the book.” säger Emma Widerberg, byråchef på Graal. ”Vi är oerhört imponerade av deras strategiarbete och ser fram emot ett vidare samarbete.” säger hon.

Webbprojektet påbörjades vid årsskiftet 2019/2020 och den nya webben lanserades i slutet av juni 2020.

Arbetsgrupp
Varumärkesstrateg: Emma Widerberg
Projektledare: Martin Lundström
Copywriter: Aaron Kahn
Webbdesign: Ricky Fasshauer och Christofer Grifó

Ulf Vanselius

tag