Taggmoln


Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, Nordea Masters, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2020 31 aug
Granuldisk väljer Pyramid som partner för varumärke och webb

Granuldisk tillverkar grovdiskmaskiner för restauranger och offentliga kök och är marknadsledande inom granulteknologi; en metod som eliminerar behovet av fördiskning och innebär stora besparingar av tid, arbetsmoment och miljöpåverkan. Företaget satsar starkt på innovation och teknikutveckling och finns genom dotterbolag, återförsäljare och servicepartners över hela världen. Huvudkontoret ligger i Malmö.

”Efter en period av intensivt internt strategiarbete letade vi efter en byrå som kunde hjälpa oss att integrera våra strategier med vår varumärkesplattform och supporta vår affärsplan med vass marknadskommunikation. På agendan låg också att ta fram en ny webb, varför även digital kompetens var viktig i vår urvalsprocess.” säger Johan Molander, CMO på Granuldisk.

”Granuldisk är ett oerhört spännande bolag med ambitiösa framtidsplaner och en offensiv, modig ledning.” säger Emma Widerberg, byråchef på Graal. ”Vi är väldigt imponerade av deras kompetens och handlingskraft inom alla delar av företaget och ser fram emot att följa deras fortsatta framgångssaga på nära håll.” säger hon.

Varumärkesprojektet pågick under hösten 2019 och webbprojektet påbörjades i början av 2020. Den nya webben beräknas lanseras i oktober 2020.

Arbetsgrupp
Brand strategist: Emma Widerberg
Brand experience strategist: Ann-Christin Lindstedt
Project Manager: Emil Bergström
Copywriter: Francis Dignan
Web design: Torbjörn Buhré

Ulf Vanselius

tag