Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, copywriter, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, Nordea Masters, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, ABS, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2019 07 nov
Webbplatser utvecklade av Pyramid/Petra rankade nummer 1 och 2 i Europa Stora Enso och SSAB har den bästa respektive näst bästa webbplatsen inom basresursindustrin i Europa, enligt Comprends senaste Webranking. Den årliga rankningen är Europas ledande undersökning av företags webbplatser och den enda globala rankningen som är baserad på intressenternas förväntningar.

Stora Ensos webbplats fick 73,9 poäng av 100 och SSAB fick 72,7. Den genomsnittliga poängen inom basresursbranschen var 52,4.

”I vår årliga Webranking tittar vi på de 500 största företagen i Europa. Vi tittar också på ytterligare företag i ett antal europeiska länder för att generera nationella rankningslistor, och vi rankar även världens 100 största företag – totalt undersöker vi nära 900 företag”, säger Helena Wennergren, forskningschef på digitalbyrån Comprend.

Webbplatserna rankas enligt 50 huvudkriterier som alla återspeglar kapitalmarknadens och arbetssökandes behov.

"Vår rankning är ett verktyg som kan hjälpa företag att förbättra sina webbplatser och se till att de erbjuder den information som intressenterna förväntar sig”, säger Helena Wennergren.

Stora Ensos och SSAB:s webbplatser är utvecklade av digitalbyrån Petra och Pyramid.

"Stora Enso och SSAB är två mycket professionella organisationer som ser den affärsmässiga potentialen i en bra närvaro på nätet. Båda webbplatserna har även blivit utnämnda till ’Sitecore Site of the Year’ – SSAB fick utmärkelsen 2016 och Stora Enso 2018”, säger Ulf Vanselius, CEO för Pyramid.

Ulf Vanselius

tag