Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2019 28 maj
Medicon Village utvecklar ny varumärkesplattform Medicon Village i Lund är en unik plats där forskning, innovation och företagande integreras för att skapa värden för människors hälsa och bättre liv. Den öppna innovationsmiljön möjliggör breda samarbeten för forskare såväl som företag, och skapar synergier för bolag att växa och utvecklas i snabbare takt än de annars hade kunnat.

Tillsammans med bland annat BMC, ESS och MAX IV-laboratoriet utgör Medicon Village en unik koncentration av forskning och utveckling i Lund. Av de 140 företag och organisationer som är medlemmar på Medicon Village syns förutom en stor mängd små, mindre och medelstora företag också Lunds universitet och Region Skåne.

"Vi har vuxit i storlek, breddat vårt erbjudande och står nu inför den kanske mest omvälvande förändringen i vår historia så här långt. Vi bygger en ny kontorsbyggnad och ett torg, och i förlängningen planeras också bostäder på området. I dessa snabba förändringstider är det viktigt att inte bara blicka utåt och framåt, utan också inåt för att se till att vi inte tappar vår själ, att vi inte glömmer bort anledningen att vi finns till." säger Anette Orheim, kommunikationschef på Medicon Village.

"Medicon Village har ett otroligt engagemang och en unik drivkraft, det är en ynnest att få arbeta tillsammans med en organisation som så tydligt vill förändra saker till det bättre för oss människor. Men man ska inte förledas att tro att de lever i en drömvärld, tvärtom är de bland de mest affärs- och resultatorienterade organisationer jag sett. Och de är medvetna om vikten av en kristallklar positionering i marknaden om man vill driva utvecklingen i rätt riktning." säger Emma Nilsson, byråchef på Graal.

Projektet påbörjades under 2018 och innefattar framtagande av varumärkesstruktur och varumärkesplattform, en ny kommunikationsplattform och reviderad identitet, samt namngivande av en ny byggnad som invigs nu till sommaren. Arbetet kommer också att innefatta internt varumärkesbyggande.

Arbetsgrupp på Graal
Varumärkesstrateg: Emma Nilsson
Varumärkesutvecklare: Ann-Christin Lindstedt
Creative director: Torbjörn Buhré

Emma Nilsson

tag