Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, mångfald, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Framtidens webb, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2017 06 apr
Beckers Group väljer Pyramid Communication som kommunikationspartner. Beckers Group är en av världens ledande leverantör av industrifärg med verksamhet på 24 olika enheter i 19 länder varifrån de ger service till en global marknad. 

Beckers utvecklar och tillverkar färg för bandlackering, dvs. produkter för ytbehandling av plåt som används i byggnadsindustrin, entreprenadmaskiner samt konsumentprodukter såsom mobiltelefoner, surfplattor etc.
Beckers Group, med huvudkontor i Berlin, grundades 1865 i Stockholm och är ett privatägt bolag som ingår i Lindéngruppen. Beckers har en lång och gedigen historia som startade med en stark vision och entreprenörsmässig anda av grundaren Carl Wilhelm Becker. Bolaget har idag ca 1800 anställda och ägs till fullo av familjen Lindén sedan 1985.

Det är ett totaluppdrag för strategi och marknadskommunikation och Pyramid ska arbeta med att utveckla både kort- och långsiktiga strategier samt aktiviteter för Beckers globala verksamhet inom samtliga affärsområden. Arbetet inkluderar både analoga och digitala kanaler där systerbyrån Petra kopplas in för den digitala expertisen och utvecklingen.

”Beckers har en lång tradition, ett starkt fokus på innovation och mycket kompetenta medarbetare – men vi har inte varit så bra att berätta det för omvärlden. Pyramid Communications är en byrå med lång och omfattande erfarenhet inom B2B. De har visat stor förståelse för och insikt i vår verksamhet och är helt rätt partner för oss i detta arbete”, säger Kristin Wolf, Global Communications Manager på Beckers Group. 

Ulf Vanselius, VD för både Pyramid är glad över den nya kunden:
”Det här är ett utmärkt exempel på den typ av kompetens vi kan erbjuda, säger han. Många av våra kunder har behov av en fullservice-partner som är expert på såväl strategiutveckling som kommunikation inom digitala och analoga medier. Pyramid och Petra är en sådan partner.”

Arbetsgrupp är: Nina Håkansson Account Director, Mats Rönne Strategi, Carl-Gunnar Hanson Projektledare digitala medier, Henrik Stierna Art Director, Maggie Crusell Copywriter, Ricky Fasshauer Interactive Art Director och Johannes Jeffsell, Produktionsledare.

För mer information, kontakta: Nina Håkansson, Tel 042-386829, nina@pyramid.se.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60% av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa, USA och Asien. Större kunder är bland andra Alfa Laval, ASSA ABLOY, Awapatent, Bluetooth, Bring, Boxon, Castellum, Enfo, Hiab, Höganäs AB, InfoMentor, JBT Corporation, Medius, Nederman, NIBE, Posten Norge, Saab, SSAB, Sandvik, Stora Enso, Sulzer, Tetra Pak och Valmet.
I undersökningen Årets Byrå har Pyramid elva år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom B2B.
Pyramid och Petra har 50 anställda.

Ulf Vanselius

tag