Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2016 26 apr
Pyramid och Webbyrån Petra vinner Site of the Year för ssab.com

 



Igår utsågs SSABs globala webbplats till ”Site of the Year: Sitecore Experience Awards 2015” under Digital Marketing Summit i Köpenhamn inför över 800 personer. Utmärkelsen Site of the Year tilldelas årets bästa webbsida utifrån kriterierna att sidan ger en överlägsen kundupplevelse och utnyttjar tekniken på ett innovativt sätt för att skapa god extern upplevelse och intern funktion.

SSAB är ett globalt företag specialiserat på avancerade höghållfasta stål, stålprodukter samt konstruktionslösningar inom byggsektorn. Efter förvärvet av finska Ruukki under 2014 drivs verksamheten under tre varumärken: SSAB, Tibnor och Ruukki Construction. En av de viktigaste kanalerna för att presentera SSABs nya struktur, erbjudande och produktsortiment är de publika webbplatserna som inom SSAB betraktas som affärskritiska med ca 2,5 miljoner besökare per år.

Pyramid och Webbyrån Petra har under 2015 utvecklat den nya globala webbplatsen för SSAB. Webbplatsen (ssab.com) består av 30 lokala landsidor som rullas ut under 2015 och 2016. Sajten är byggd på Sitecore 8.1, fullt responsiv och utnyttjar alla möjligheter till personaliserat innehåll och kunddialog med hjälp av Sitecores Experience Platform. Kritiska funktioner som översättning och generering av produktblad sker automatiskt.

– Vi har skapat industrihistoria genom att på kort tid utveckla en ny omfattande global webblösning, säger Kimmo Kanerva, Head of Digital Marketing på SSAB. Sajten har som mål att driva försäljning och skapar stort kundvärde tack vare omfattande produktinformation och smarta lösningar för t ex val av rätt produkt för respektive applikation.

– Självklart är vi oerhört glada för priset, säger Ulf Vanselius, VD Pyramid och Webbyrån Petra. Projektet för SSAB är den mest omfattande webblösning vi utvecklat och innehåller en rad innovativa funktioner som ger kunderna rätt information vid rätt tidpunkt i köpprocessen. Samtidigt underlättas administrationen av sidan. Webbyrån Petra utsågs förra året till ”Årets digitala byrå” i Sverige och detta är ytterligare ett bevis på att vi är ledande i Sverige inom digital utveckling.

Läs mer om Site of the Year och ssab.com på

www.sitecore.net

www.petra.agency/casessab

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå med 30 av Nordens största företag som kunder. Drygt 50% av företagets intäkter faktureras utanför Sverige.

Webbyrån Petra, ett systerbolag till Pyramid, utvecklar kreativa och affärsdrivande digitala kommunikationslösningar, för webb, sociala medier, appar för mobila enheter med mera.

I undersökningen Årets Byrå har Pyramid tio år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business. 2014 utsågs Webbyrån Petra till Årets digitala byrå.

Pyramid, Petra och Graal har tillsammans 50 anställda och finns i Helsingborg.

Ulf Vanselius

tag