Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2016 11 jan
Enfo väljer Pyramid för Enfo 2.0 IT-konsultbolaget Enfo, en av de ledande på den nordiska marknaden med ca 1000 nichade experter, har valt att samarbeta med Pyramid för att stärka sin position med nytt varumärkeslöfte, ny grafisk profil och ny webb. För tre år sedan utvecklade Pyramid en varumärkesplattform för Enfo. Nu är det dags för Enfo 2.0.

Enfo är en nordisk leverantör av affärsdrivande digitala lösningar, inom områden såsom Business Intelligence, Big Data Analysis, Internet of Things, Mobilitet, Integration, Finansiella processer, IT-säkerhet och drift. För att förtydliga bilden av Enfo som en betydande expert inom digitalisering behövde varumärkespositionen ses över. Pyramid valdes som samarbetspartner för uppdraget genom ett förslag som bäst motsvarade det Enfo vill uppnå – att bli Nordens ledande konsultbolag inom digitaliseringen av affärsprocesser. Tillhörande uppdrag att göra om Enfos webbsajt omfattar design enligt den nya grafiska profilen, utveckling, innehåll samt underhåll.

– Pyramids förslag var mest kittlande och visade på djup förståelse för vår miljö som ju präglas av business to business, säger Adam Ritzén, marknadsdirektör på Enfo.
– Deras förslag speglade också mitt i prick våra ambitioner att etablera oss som kunskapsledare inom kritiska affärslösningar i den digitala dimensionen, fortsätter han.
– Webbens kvalitet och ständiga utveckling är förstås helt avgörande för vår framgång och vi har tillsammans med Pyramid kommit fram till en arbetsmodell över tid som vi tycker är mycket intressant, fortsätter han.

– Att vinna uppdraget var inte på något sätt en promenadseger, kommenterar Emma Nilsson, projektledare på Pyramid.
– Enfo är en synnerligen kunnig och erfaren kund vi lärt oss mycket av att samarbeta med sedan tidigare. Att vi fått förtroendet igen visar att kombinationen av strategi, kreativitet och webbexpertis vi erbjuder inom Pyramid är slagkraftig, säger hon.

Ny webb och ompositionerat varumärke lanseras i början av 2016.

Enfo är ett av Nordens ledande IT-konsultbolag med ett heltäckande tjänsteutbud inom Business Solutions, Managed Services och Financial Process Services. Huvudkontoret ligger i Kuopio (Finland) och i Sverige finns kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Karlskrona och Malmö.

Arbetsgrupp inom Pyramid: Emma Nilsson, projektledare och varumärkesstrateg; C-G Hanson, projektledare Interactive Media; Anna Wiedner, Art Director; Vera Porad, Copywriter; Torbjörn Buhré, Interactive Art Director; Caroline von Post, produktionsledare.

För mer information, vänligen kontakta:
Emma Nilsson
emma@pyramid.se
Tel: 042-38 68 75

Ulf Vanselius

tag