Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2015 03 jul
Nederman och Pyramid i nytt samarbete

Nederman är en världsledande leverantör och utvecklare av produkter och lösningar inom miljöteknik – ett område där intresse och efterfrågan växer starkt och Sverige ligger långt framme. Men för att ytterligare stärka sin ställning på marknaden måste företaget ständigt tänka i nya banor, både när det gäller teknik och kommunikation.

Under våren har Pyramid och Nederman inlett ett nytt samarbete. Det anrika Helsingborgsföretaget utsätts en alltmer hårdnande global konkurrens. För att bemöta den arbetar man nu kraftfullt med att försöka synliggöra och förtydliga sitt ledarskap och sin kompetens inom industriell luftrening.

Pyramid har som första uppdrag i uppgift att se över Nedermans kommunikationsstrategi, den grafiska identiteten samt att ta fram kommunikationskoncept för lanseringar av en rad nya produkter.

Arbetsgruppen på Pyramid består av Lisa Skarp (projektledare), Maggie Crusell (copy) och Henrik Stierna (AD).

För mer information, kontakta Ulf Vanselius, VD på Pyramid på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60% av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa och USA. Exempel på kunder är Alfa Laval, ASSA ABLOY, Bluetooth, Bring, DIAB, HemoCue, Hiab, JBT Corporation, Kalmar, NIBE, Ruukki, SSAB, Sandvik, Sulzer, Tetra Pak and Valmet.

I undersökningen Årets Byrå har Pyramid nio år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business.

Pyramid, och systerbyråerna Petra och Graal, har tillsammans ca 50 anställda och finns i Helsingborg.

Ulf Vanselius

tag