Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2015 26 jun
Reklambyrån Pyramid startar ny varumärkesbyrå

Helsingborgsbyrån Pyramid har de senaste nio åren rankats som Sveriges bästa reklambyrå inom business-to-business. Nu startar Pyramid en ny varumärkesbyrå med namnet Graal. Den blir Sveriges första varumärkesbyrå som både erbjuder strategi och kommunikation som på vetenskaplig grund driver försäljning – d v s premiumpris och/eller volym – samt mer traditionell utveckling av varumärkesplattformar och företagsidentiteter.

Pyramid har under 25 år levererat varumärkes- och kommunikationslösningar för många av Nordens största B2B-företag. De senaste 10 åren har varumärkesstrategi och -kommunikation blivit allt viktigare för B2B-företag. När de fysiska produkterna upplevs som allt mer lika, blir emotionella faktorer som tillit, kunskap och t o m prestige allt viktigare i valet av leverantör – d v s den typ av metavärden som ett företags varumärke består av.

– Pyramid tar nu nästa steg och startar varumärkesbyrån Graal, berättar Ulf Vanselius, VD och huvudägare i Pyramid. För drygt tre år sedan startade vi Webbyrån Petra, som 2014 utsågs till Sveriges bästa webbyrå i Årets Byrå. Med Graal har vi motsvarande ambitioner.

– Vi har identifierat en nisch på marknaden där få, om någon, av de svenska varumärkes-byråerna behärskar såväl analys och strategi som identitet och kommunikation för internationella företag. Graals fokus är lösningar som, på vetenskaplig grund, bygger varumärken som driver försäljning för företag inom B2B och B2C. Ambitionen är hög. Inom tre år ska Graal vara Sveriges bästa varumärkesbyrå.

– Många kunder söker en specialiserad varumärkesbyrå som partner, fortsätter Ulf Vanselius. Skälen varierar: Förutom ett allt mer hårdnande konkurrensklimat där starka varumärken skiljer ut vinnarna, så är sammanslagningar ett klassiskt exempel där det nya företaget behöver en ny identitet och en ny strategisk plattform. Ibland tycker företagen helt enkelt att deras reklambyråer är bra, men saknar förståelse för den strategiska delen av varumärket. Till dessa företag ska Graal erbjuda Sveriges vassaste varumärkeslösningar – från analys och strategi till identitet och varumärkeskommunikation.

För mer information, var vänlig kontakta Ulf Vanselius, VD för Pyramid Communication AB, 0705-16 33 70, ulf@pyramid.se

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60 % av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa och USA. Exempel på kunder är Alfa Laval, ASSA ABLOY, Bluetooth, DIAB, HemoCue, Hiab, JBT Corporation, Kalmar, NIBE, Ruukki, SSAB, Sandvik, Sulzer, Tetra Pak och Valmet.

I undersökningen Årets Byrå har Pyramid nio år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business.

Pyramid och systerbyrån Petra har tillsammans drygt 50 anställda med kontor i Helsingborg och Stockholm.

www.pyramid.se
www.petra.agency
www.graal.agency

Ulf Vanselius

tag