Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2014 07 jan
Pyramid utvecklar nytt kommunikationskoncept för Green Cargo

Green Cargo levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik till det svenska näringslivet. Nätverket täcker 350 orter över hela landet och via samarbetspartners kopplar Green Cargo det svenska nätverket till marknaderna på kontinenten. Totalt har Green Cargo en omsättning på 4,6 miljarder med ca 450 lok och 5 900 vagnar som varje dygn rullar en sträcka motsvarande 35 varv runt jorden.

Järnvägen är framtidens logistik. Stålhjul mot stålräls rullar lätt och därför kan godset med eldrivna tåg komma 300 gånger längre än lastbilsgodset med motsvarande koldioxidutsläpp. Alla transportslag behövs, men när det ska transporteras mycket och långt är tåget det bästa valet.

– Erfarenhetsmässigt svarar Pyramid på våra krav på en strategisk kommunikationspartner med rätt kompetens och resurser för att utveckla vår kommunikation och stödja vår affär, säger Mats Hanson, marknadsdirektör Green Cargo.

– Uppdraget ligger helt i linje med vår kompetensprofil. Vi ser fram emot ett nära samarbete och förmånen att aktivt ta del i utvecklingen av ett så starkt varumärke som Green Cargo, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

Arbetsgruppen på Pyramid består av Patrik Vult von Steyern (copy), Anna Wiedner (AD) samt Ulf Vanselius (strategi och projektledning).

För mer information, kontakta Ulf Vanselius, VD på Pyramid på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius