Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2012 06 dec
Lantmännen väljer Pyramid för utveckling av B2B-kommunikationen

Lantmännen har under året gjort en upphandling av reklambyrå för sina två divisioner Lantmännen Maskin och Lantmännen Lantbruk. Efter en gedigen utvärderingsprocess föll valet slutligen på Pyramid Communication i Helsingborg. Samarbetet startar med att implementera den varumärkesplattform som tagits fram för divisionerna och att anpassa den till marknadskommunikation.

– Pyramid ska hjälpa oss att omvandla vår varumärkesstrategi till vassare och bättre kommunikation både vad gäller budskap och grafik. De ska hjälpa oss ta ett helhetsgrepp om vårt kommunikationsarbete och göra oss tydligare och mer synliga på marknaden; allt för att stötta vår vision att våra kunder ska välja oss med stolthet, säger Anna Holmberg, marknadschef på Lantmännen Lantbruk.

Varumärkes- och marknadskommunikationschef på koncernnivå, Madelaine Hellqvist, kommenterar vidare:
-Behovet av en b2b-byrå har blivit tydligt efter vi genomfört vårt omfattande varumärkesarbete för Lantmännen Lantbruk och Maskin. I Pyramid har vi hittat en samarbetspartner som har stor förståelse för vår affär och vi ser fram emot att komma igång med vårt samarbete.

Lantmännen omsätter 38 miljarder SEK varav divisionerna Lantbruk och Maskin svarar för ca 55 %. Lantmännen Lantbruk utvecklar och marknadsför produkter och tjänster som bidrar till ett starkt och konkurrenskraftigt lantbruk, t ex utveckling och försäljning av utsäde, frö och foder samt inköp och försäljning av spannmål. Inom Lantmännen Maskin samlar koncernen sina verksamheter (ex vis försäljning och service) inom anläggnings- och lantbruksmaskiner.

– Vi ser fram emot att få arbeta med en så driven organisation som Lantmännen. Både produkterna och marknaden är komplexa vilket passar oss utmärkt. Varumärkesstrategin är satt så nu tar vi stafettpinnen vidare och omvandlar den till lönsam marknadskommunikation, säger Lisa Skarp, projektledare Pyramid.

Samarbetet inleds under senhösten 2012. Projektgruppen från Pyramid består av: Lisa Skarp, projektledare, Ulf Vanselius, kommunikationsstrateg, Vera Porad Falk, copywriter, Johan Rääf, Art Director samt Caroline von Post, produktionsledare.

Ulf Vanselius