Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2012 06 jul
Woody Bygghandel bygger sitt varumärke tillsammans med Pyramid

Woody Bygghandel har valt Pyramid Communication som partner för att utveckla sitt varumärke och stärka sin position på den svenska marknaden. Samarbetet inleds under hösten 2012 med en analysfas och kommer att synas på marknaden under 2013.

Woody Bygghandel är en del av frivilligkedjan Interpares som med närmare 7 miljarder SEK i omsättning på 105 butiker är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning.

– Jag ser Pyramid som en självklar partner i det kommande varumärkesbyggandet genom att koordinera kommunikationen i breda kanaler, i butikerna och på webben, säger Peder Strömqvist VD på Interpares och fortsätter:

– Vi är sedan ett halvt sekel proffs på inköp och logistik. Nu är vi i behov av en kompetent partner som kan hjälpa oss att sätta ned foten och staka ut riktningen så vi kommunicerar rätt med dem vi vill nå.

– Woody är en stor och etablerad aktör på byggmarknaden. Det är mycket viktigt att den lokala förankringen och närheten finns kvar. Däremot kan man utnyttja stordriftsfördelarna från inköpsorganisationen även i kommunikationen. Vi är givetvis stolta att få vara med i byggandet av ett så starkt varumärke, säger Jonas Wilensjö, Account Director på Pyramid Communication.

Pyramids arbetsgrupp består av Jonas Wilensjö, projektledning, Micco Grönholm, varumärkes-utveckling, Vera Porad Falk, copywriter, Henrik Stierna, Art Director och Jesper Petersson, produktionsledare.

För mer information, kontakta Ulf Vanselius, VD på Pyramid på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius