Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2011 31 aug
HemoCue väljer Pyramid som ny global huvudbyrå

Efter en noggrann utvärdering av ett antal reklambyråer har HemoCue valt Pyramid som ny global reklambyråpartner pga det fokus på internationell kommunikation och varumärkesstrategi som Pyramid representerar.

HemoCue® AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för medicinsk diagnostik vid patientnära testning. Det grundläggande konceptet bakom HemoCues produkter är att patientnära och med laboratoriekvalitet utföra viktiga och vanliga tester i blod och urin. Tester som är snabba och enkla att utföra - av alla.

– HemoCue står inför många spännande utmaningar på flera marknader som är i stark utveckling och förvandling. Våra lösningar för patientnära testning med labbkvalitet utvecklas hela tiden med fokus på att förenkla vardagen för personal som arbetar med detta, utan att göra avkall på kvaliteten. Vår utveckling öppnar nu upp för nya möjligheter, segment och målgrupper. Pyramid visade sig bäst svara mot våra krav på en strategisk varumärkes- och kommunikationspartner för en internationell marknad. Vi behöver en partner som kan hjälpa oss stärka vår position och vårt erbjudande genom kreativ kommunikation med stark förankring i företagets ursprungliga värderingar, säger Mats Lindfors, marknadsdirektör på HemoCue.

– Uppdraget ligger helt i linje med vår kompetensprofil och vi ser fram emot ett nära samarbete med HemoCue där vi får förmånen att ta en aktiv del i utvecklingen av ett av Sveriges mest spännande företag. Samarbetet startar direkt med att vi tillsammans med HemoCue utvecklar en ny varumärkesstrategi och kommunikationsplattform, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

Arbetsgruppen på Pyramid består bl a av Rikard Jevinger (kundansvarig projektledare), Micco Grönholm (varumärkesutveckling), Ann-Christin Lindstedt (copy), Henrik Stierna (AD), Jan Axelsson (teknisk projektledare), Fredrik Holst (produktionsledning).

För mer information, kontakta:
Rikard Jevinger, Account Director, Pyramid Communication AB, 042-38 68 78, rikard@pyramid.se
Mats Lindfors, Director of Marketing and Legal Affairs, HemoCue AB, 0431-48 13 19, MLI@hemocue.se

HemoCue AB utvecklar, producerar och marknadsför utrustning för diagnostiska test för såväl akutsjukvård som för olika former av primärsjukvård. HemoCue ägs av Quest Diagnostics Inc. Globalt omsätter HemoCue ca MSEK 600 Antalet anställda är ca 400 varav 275 vid huvudkontoret i Ängelholm. Export sker till mer än 120 länder och de största marknaderna är USA och Europa. Läs mer på www.hemocue.com

Ulf Vanselius