Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2011 17 maj
Duni väljer Pyramid för internationell produktlansering

Duni är en av Europas ledande leverantörer av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take away. Varumärket Duni säljs på över 40 marknader och är marknadsledande i Central- och Nordeuropa. Duni har ungefär 2 000 anställda i 17 länder med huvudkontor i Malmö och tillverkningsenheter i Sverige, Tyskland och Polen. Företaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Duni valde nyligen Pyramid som ny kommunikationspartner för en strategisk produktlansering inom division Professional. Division Professional vänder sig mot restauranger och hotell och har framgångsrikt erövrat stora delar av den europeiska marknaden. Duni Professional omfattar servetter, dukar, tabletter, serveringsprodukter och ljus.

– Vi har valt att använda Pyramid som samarbetspartner för utveckling av kommunikations- och varumärkesstrategi för en viktig internationell produktlansering. De har övertygat i sitt tillvägagångssätt och har visat stor professionalism, säger Anna-Karin Fäldt, Project manager på Duni.

– Uppdraget är synnerligen spännande eftersom det omfattar utvecklingen av ett mycket starkt varumärke på en mycket internationell marknad, liksom att skapa en kraftfull kommunikationsplattform och aktivitetsplan för lanseringen som Duni kan utnyttja globalt, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Duni kommer att vara en av våra större och mer utmanande uppdrag, kommenterar Micco Grönholm, ansvarig för varumärkesutveckling på Pyramid, och vi har rivstartat den strategiska processen under våren.

Arbetsgruppen på Pyramid består av Ulf Vanselius (strategi), Micco Grönholm (varumärkesutveckling), Lisa Skarp (projektledning), Jason Ross (copy) och Henrik Stierna (AD).

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 00.

Ulf Vanselius