Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2011 23 feb
En stor dag för Helsingborg

Igår delades priserna ut i Årets Byrå, där Pyramid var en av de nominerade byråerna för 5e året i rad. Årets Byrå är Sveriges mest omfattande tävling där kunder betygsätter de byråer man känner till. Tävlingen genomförs av Regi i samarbete med Dagens Industri och omfattar nästan 500 kommunikationsbyråer i Sverige.

2009 utsågs Pyramid till Årets Byrå i klassen "medelstora reklambyråer" och under fyra år har vi rankats som Sveriges bästa B2B-byrå.

– 2010 tog vi klivet upp bland de största byråerna i Sverige med en byråintäkt över 25 mkr och det är en ära att som enda sydsvenska byrå bli nominerad. I år räckte vi inte hela vägen fram i konkurrensen med Sveriges allra bästa byråer, men vi tar det som en sporre och siktar redan nu på 2011. Vi har som princip att enbart delta i tävlingar där kundens åsikt styr, eftersom detta är den enda faktor som styr vårt arbete. Att år efter år rankas som en av Sveriges bästa byråer är en stor ära och ett exempel på att vi gör många saker rätt.

– Årets Byrå blev samtidigt ett bevis på att Helsingborg är tillbaka som en av de ledande städerna för svensk reklam. Inte mindre än fyra Helsingborgsbyråer var nominerade i någon av de 13 klasserna och vi gratulerar framför allt våra kollegor Relevans som vann klassen "små reklambyråer".

– Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv trend. Under det tuffa 2009 ökade vi vår intäkt med nästan 20% och 2010 fortsatte tillväxten med ytterligare 30%. 2011 har startat lika starkt och vi har redan inlett nya samarbeten med en handfull kunder och nyanställer nu 4-5 personer för att hantera de ökande volymerna.

– 95% av det vi producerar är avsett för andra marknader än den svenska, och därför syns vi nästan aldrig i svenska media. Vi samarbetar med 30-talet svenska och internationella företag, varav de flesta är världsledande inom sina respektive nischer, och får fler och fler strategiska uppdrag för globala företag som tycker att vi väl mäter oss med våra motsvarigheter i USA och Europa avslutar Ulf Vanselius.

Läs mer om Årets Byrå på
www.aretsbyra.se

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 26 eller ulf@pyramid.se.

Ulf Vanselius