Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, mångfald, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2010 25 maj
Pyramid rankad som bästa B2B-byrå i Sverige – för fjärde året i rad

Resultatet av undersökningen Kundens Bästa Byrå (fd Sveriges Bästa Byrå) som genomförs av branschtidningen Resumé redovisades igår. För fjärde raka året har helsingborgsbyrån Pyramid rankats högst i Sverige bland business-to-business-byråer; d.v.s. byråer som främst arbetar med producentreklam. Pyramid hamnade på en hedrande silverplats i den s.k. "Elitserien", klassen där Sveriges största byråer tävlar och där även konsumentbyråer är inräknade.

Kundens Bästa Byrå är en undersökning där bästa byrå utses i elva kategorier. Vinnare i varje kategori är den byrå som får högsta totala betyg i de enkätsvar som inkommit. I år deltog över 1300 företag som betygsatte 183 byråer.

– Naturligtvis är vi stolta och glada över de omdömen vi år från år får av våra kunder, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid. Förutom silverplatsen i Kundens Bästa Byrå, där vi i år tagit klivet upp till de stora byråerna, har vi under 2010 blivit utsedda till Årets Byrå i en undersökning av Regi och dessutom till Sveriges Populäraste byrå av nyhetstidningen Dagens PS. Det är anmärkningsvärt att en byrå från Helsingborg med drygt hälften av verksamheten utanför Sveriges gränser placerar sig så högt bland Sveriges alla reklambyråer, dessutom i tävlingar där många frågor utgår från kommunikation mot konsumenter.

– 95% av det vi producerar är avsett för andra marknader än den svenska, och vi därför syns vi nästan aldrig i svenska media. Vi samarbetar med 25-talet svenska och internationella företag, varav de flesta är världsledande inom sina respektive nischer, och får fler och fler strategiska uppdrag för globala företag som tycker att vi väl mäter oss med våra motsvarigheter i USA och Europa.

– Vårt fokus på resultatorienterad kommunikation för internationellt verksamma företag har gjort att vi kraftigt ökat våra marknadsandelar under lågkonjunkturen. Under 2010 ökade vår omsättning med drygt 30% och den positiva trenden har hållt i sig. Under våren har vi inlett samarbeten med 10-talet större företag, och mängder står på kö och vill börja samarbeta med oss, vilket redan nu gör 2010 till ett rekordår avslutar Ulf Vanselius.

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-386826 eller ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius