Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2010 23 apr
Pyramid lanserar Green Landscaping

För att möta utmaningarna på en spännande tillväxtmarknad uppträder från fredag 16 april företagen Jungs, Landscaping, Mark & Trädgårdsanläggare Sjunnesson och Qbikum under koncernnamnet Green Landscaping. Därmed blir företaget en av Sveriges ledande aktörer med all specialistkunskap inom skötsel och anläggning av utemiljö.

Den nya koncernen Green valde Pyramid som partner för att utveckla en stark, långsiktig kommunikationsplattform samt kampanjen som lanserade det nya företaget.

- Pyramid visade sig bäst svara på våra behov av en strategisk kommunikationspartner med rätt kompetens och resurser för att hantera en stor lansering som behövde utvecklas inom ganska snäva tidsramar, säger Katarina Carlfalk, marknadschef Green Landscaping.

Marknaden för utemiljö uppskattas till ca 12 miljarder kronor (2008) och omfattar skötsel, anläggning, en del schaktarbete samt konkurrensutsatt kommunal verksamhet. Tillväxten uppskattas till ca 10-15 % per år under de senaste tre åren och marknaden förväntas växa i samma takt de kommande åren.

Green Landscaping täcker hela mellersta och södra Sverige, där också 80 % av marknaden finns.

– Uppdraget ligger i linje med vår kompetensprofil och vi ser fram emot ett nära samarbete där vi får möjlighet att ta en aktiv del i utvecklingen av ett så expansivt företag som Green Landscaping, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

Arbetsgruppen på Pyramid består av Vera Porad Falk, copy, Anna Wiedner, AD, Carl-Gunnar Hanson, projektledare, Caroline Lundgren, produktionsledare.

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 00, ulf@pyramid.se

Ulf Vanselius