Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2009 30 dec
Pyramid blir Ruukkis skandinaviska byrå

Efter en tids utvärdering av byråer fokuserade på branding och kommunikation inom business-to-business, har Ruukki valt Pyramid som ny skandinavisk reklambyrå.

- Ruukki står starka inför en satsning på den skandinaviska marknaden. Utöver Finland är det nu de övriga skandinaviska marknadernas tur att expandera. Detta gör vi med genom konsekvent varumärkesbyggande insatser samt med hjälp av kommunikationslösningar och kampanjer för våra specifika produkter och tjänster inom segmenten Metals och Construction.

- Vi behöver därför en strategisk kommunikationspartner som kan hjälpa oss att stärka vårt varumärke och position genom kreativa kommunikationslösningar. Pyramid svarar mot våra högt ställda krav på en sådan partner. De har en stark förankring inom B2B och förstår både att utveckla varumärken och serva vår dagliga affärsverksamhet, säger Maria Hoffstein, Scandinavian Marketing Manager.

Ruukki finns med säljkontor, tekniska center och produktionsanläggningar utspridda över hela landet och har sammanlagt över 700 anställda i Sverige. Deras expertis är fördelad i tre områden: byggverksamhet & infrastrukturbyggande, lösningar och koncept för mekanisk verkstadsindustri samt stål- och metallprodukter.

- Ruukkis behov passar vår kompetensprofil perfekt och vi har dessutom redan ett starkt engagemang på de skandinaviska marknaderna. Ett stort antal löpande projekt har redan startats upp samtidigt som vi långsiktigt planerar att utveckla varumärket och kommunikationsplattformen, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

Arbetsgruppen för Ruukki på Pyramid består bl a av Rikard Jevinger (projektledare), Micco Grönholm (varumärkesutveckling), Vera Porad (copy), Vladimir Eidous (AD), Jesper Petersson (produktionsledning) samt Johan Warnolf, Magnus Åström och Patrik Olsson (grafisk design, produktion, webb).

För mer information, kontakta:
Rikard Jevinger, Account Director, Pyramid, på 042-38 68 78, rikard@pyramid.se
Maria Hoffstein, Scandinavian Marketing Manager, 010 78 78 507, maria.hoffstein@ruukki.com

Rautaruukki levererar metallbaserade komponenter, system och totalkoncept för byggsektorn och verkstadsindustrin. Koncernen har ett brett produkt- och servicesortiment inom metallprodukter. Bolaget har verksamhet i 27 länder och 12 200 anställda. Omsättningen år 2008 uppgick till 3,9 miljarder euro. Aktien noteras på NASDAQ OMX Helsingfors (Rautaruukki Oyj: RTRKS). Bolaget använder sig av marknadsföringsnamnet Ruukki. www.ruukki.se

Ulf Vanselius