Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2009 18 dec
Flint Group väljer Pyramid för global produktlansering

Flint Group valde nyligen Pyramid som ny reklambyråpartner. Uppdraget omfattar bland annat den globala lanseringen av Flexocure Force – en ny generations tryckfärg för flexo processer med unika egenskaper.

Flint Group är en av världens ledande leverantörer av färg och andra produkter för alla typer av tryckerier, med närmare 8.000 anställda över hela världen. Flint Group Narrow Web, med huvudkontor i Trelleborg är världsledande inom tryckfärger för etikettryck. Med Flexocure Force ger man kunderna en rad fördelar som att t ex tryckprocessen kan köras dubbelt så fort.

– Pyramid visade sig bäst svara på våra behov av en strategisk kommunikationspartner med rätt kompetens och resurser för att hantera en internationell lansering, säger Niklas Olsson, Global Brand Manager inom Flint Group.

– Uppdraget ligger helt i linje med vår kompetensprofil och vi ser fram emot ett nära samarbete där vi får förmånen att ta en aktiv del i utvecklingen av ett så internationellt företag som Flint Group, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv trend och vi har lyckats väl med vår offensiva satsning för att stärka vår roll som Sveriges mest internationella byrå, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Trots konjunkturen, kommer 2009 kommer att bli byråns bästa år någonsin. Främsta anledningen är att vi har vi inlett nya samarbeten med ett 20-tal kunder, som t ex ABS, Atlas Copco, Carpenova, DIAB, EuroMaint, Norden Machinery, Nord-Lock, Peab, Rymdbolaget och Strålfors.

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 00.

Ulf Vanselius