Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2009 26 aug
Pyramid summerar starkt första halvår trots lågkonjunktur och finanskris

Pyramid fortsätter att utvecklas positivt. Första halvåret 2009 blev ett av byråns bästa någonsin, trots att konjunkturen slagit hårt mot reklambranschen.

– Vi är mycket nöjda med året så här långt. Genom hårt och konsekvent arbete har vi lyckats väl med vår offensiva satsning för att möta den tuffa konjunkturen, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Det är skönt att kunna konstatera att vi uppnått detta genom att leva som vi lär. När våra kollegor hukar sig för konjunkturvinden har vi istället gått på offensiven. Vi har nyanställt ett antal personer och mångdubblat våra investeringar i marknadsföring. Och det har gett resultat: under första halvåret 2009 har vi inlett samarbete med 18 nya kunder. Detta gör att vi i princip redan har säkrat intäkterna för 2009 och kan satsa fullt ut på att ytterligare stärka vår position som Sveriges mest internationella byrå.

– Under året har vi deltagit i ett antal byråutvärderingar och upplever att vi har ett unikt erbjudande. Ingen svensk reklambyrå kan matcha vår samlade kompetens inom internationell B2B-kommunikation. Även inom Norden står vi oss väl, vilket Posten Norge visade genom att utse Pyramid till en av de fem huvudbyråer för varumärkena Posten och Bring.

För mer information, kontakta VD Ulf Vanselius, tel 042-38 68 00.

Ulf Vanselius