Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2009 03 jul
Pyramid i globalt samarbete med Crawford

Crawford Group AB, med huvudkontor i Malmö, valde nyligen Pyramid som global reklambyråpartner. Uppdraget omfattar bland annat en ny positionering och ett antal större produktlanseringar.

Crawford, som ingår i den börsnoterade Cardo-koncernen, är en av världens ledande leverantörer av port- och dockningslösningar. Försäljningen sker via egna säljbolag och distributörer i mer än 30 länder.

– Pyramid visade sig bäst svara på våra behov av en strategisk kommunikationspartner med rätt kompetens och resurser för att hantera internationella uppdrag. Vårt samarbete har redan gett mycket positiva resultat i en större europeisk produktlansering, säger Annika Falk, Marketing Communications Manager, Global Marketing.

– Uppdraget ligger helt i linje med vår kompetensprofil och vi ser fram emot ett nära samarbete där vi får förmånen att ta en aktiv del i utvecklingen av ett så internationellt och professionellt företag som Crawford, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv trend och vi har lyckats väl med vår offensiva satsning för att parera den tuffa konjunkturen, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Första halvåret 2009 blir ett av byråns ekonomiskt starkaste någonsin. Främsta anledningen är att vi har vi inlett nya samarbeten med ett 10-tal kunder. Officiella är, utöver Crawford, bl a två nya divisioner inom Atlas Copco, Carpenova, DIAB, EuroMaint, Lawson, Norden Machinery, NORD-LOCK, Peab och Rymdbolaget.

Arbetsgruppen på Pyramid består av David Vaughn (copy), Johan Rääf (AD) och Ulf Vanselius (strategisk utveckling och projektledning).

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 00.

Ulf Vanselius