Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, erfarenhet, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, mångfald, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, lågkonjunktur, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2009 22 apr
Pyramid skall hjälpa Rymdbolaget expandera internationellt

Rymdbolaget, Swedish Space Corporation SSC, grundades 1972 och ägs av svenska staten. Bolaget bedriver verksamhet i sju länder, bl.a. Sverige, Tyskland, Chile och Kina, men har kunder i betydligt fler. Rymdbolaget utvecklar och bygger bl.a. satelliter, raketsystem, forskningsballonger och avancerade havsövervakningssystem och är en av världens ledande aktörer inom sitt segment.

– Rymdbolaget är redan ett tämligen globalt företag, men behöver bli mer kommersiellt för att attrahera fler kunder utanför svenska Rymdstyrelsen och ESA (European Space Agency).

Pyramid har därför fått i uppdrag att dels verka som ett strategiskt bollplank för att se över bolagets visionsramverk, dels ta fram en varumärkesplattform och en kommunikationsstrategi för hur Rymdbolaget skall lyckas internationellt, säger Micco Grönholm, ansvarig för varumärkesutveckling på Pyramid. Arbetet påbörjades nyligen och beräknas vara färdigt under hösten.

– Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv trend, trots allmänt tuffa tider, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid. Under första kvartalet av 2009 har vi inlett nya samarbeten med ett 10-tal kunder. Officiella är bl a två nya divisioner inom Atlas Copco, Carpenova, DIAB, EuroMaint och Norden Machinery, och inom ett par veckor kommer vi att offentliggöra ytterligare 2-3 större kunder. Detta gör att vi i princip redan har säkrat intäkterna för 2009 och kan satsa fullt ut på att ytterligare stärka vår position som Sveriges mest internationella byrå.

För mer information:
Micco Grönholm
Brand Development Director, Pyramid, telefon 0730-86 68 16 eller micco@pyramid.se

Anna Rathsman
Informationsdirektör, Rymdbolaget, telefon 08-627 62 00 eller anna.rathsman@sscs.se

Ulf Vanselius