Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2008 15 dec
Pyramid får uppdraget att utveckla en ny global kommunikationsplattform för Axis

Helsingborgsbyrån Pyramid Communication har fått uppdraget att utveckla en ny global kommunikationsplattform för Axis, ett av Sveriges mest snabbväxande företag och global ledare inom nätverksvideolösningar.

Axis är en drivande kraft bakom övergången från analog till digital videoövervakning och företagets produkter och lösningar är inriktade på säkerhetsövervakning och fjärrövervakning, baserade på innovativa och öppna tekniska plattformar.

Axis är ett Sverigebaserat IT-företag inom säkerhetsmarknaden, som agerar globalt via egna kontor i mer än 20 länder och genom partnersamarbete i mer än 70 länder. Axis grundades 1984 och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

– Pyramid har visat en kombination av strategiskt tänkande och kreativitet som vi bedömer kan hjälpa oss att stärka vår globala marknadsposition säger Karin Sellberg, Director of Corporate Marketing på Axis. Pyramid är en av de få byråer i Sverige som har rätt kompetens och resurser för att hantera riktigt krävande internationella uppdrag.

– Axis kommunikationsutmaningar ligger helt i linje med vår kompetensprofil och vi ser fram emot ett nära samarbete där vi får förmånen att ta en aktiv del i utvecklingen av ett så expansivt företag, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Under 2008 kommer vi att arbeta fram den nya kommunikationsplattformen, och under 2009 kommer den att implementeras globalt. Vi räknar med att Axis kommer att bli en av byråns största kunder, vilket ytterligare stärker den positiva trend vi upplever trots det generella ekonomiska klimatet.

– Pyramid har ökat sin intäkt med ca 25% under 2008 och vi ser goda förutsättningar för fortsatt tillväxt då vi har en kompetens inom internationell B2B-marknadsföring som ingen reklambyrå i Sverige kommer i närheten av.

Arbetsgruppen på Pyramid består av Micco Grönholm (varumärkesutveckling), David Vaughn (copy), Kristoffer Åkesson (AD), Carl-Gunnar Hanson (projektledning) samt Ulf Vanselius (strategisk utveckling).

För mer information, kontakta Ulf Vanselius eller Carl-Gunnar Hanson på 042-38 68 00.

Ulf Vanselius