Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2008 03 jun
AAK väljer Pyramid för att utveckla ny, global kommunikationsplattform

Efter en noggrann utvärdering av ett antal byråer, har börsnoterade AAK valt Pyramid som ny reklambyråpartner för att utveckla en ny koncerngemensam marknadskommunikationsplattform.

AAK är världens ledande leverantör av vegetabiliska specialfetter med hög förädlingsgrad. Fetterna kan bland annat användas som ersättning för mjölkfett och kakaosmör, transfria lösningar för fyllningar i choklad- och konfektyrprodukter samt inom kosmetikaindustrin. Företagets verksamhet är multinationell med produktionsanläggningar i Danmark, Mexiko, Nederländerna, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA.

- Pyramid motsvarade bäst våra krav på en strategisk marknadskommunikations-partner, med rätt kompetens och resurser för att hantera internationella uppdrag, säger Maria Wennermark, marketing manager på AAK.

- AAK blir den 17:e nya kunden som valt Pyramid de senaste 12 månaderna. Jag ser det som en tydlig kvittens på att vår kompetens inom internationell B2B-marknadskommunikation och -branding står sig väl, även jämfört med byråkollegor i Europa och USA. Vi ser verkligen fram emot att arbeta med ett så innovativt och framgångsrikt företag som AAK, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

Arbetsgruppen på Pyramid består av Roger Peacock (copy), Vladimir Eidous (AD), Carl-Gunnar Hanson (projektledning) samt Ulf Vanselius (strategisk utveckling).

För mer information, kontakta Ulf Vanselius eller Carl-Gunnar Hanson på 042-38 68 00.

Ulf Vanselius