Taggmoln


Kvalitetssäkring, Spectracure, Gyproc, helsingborg, Bluetooth, affärsmål, Lantmännen, Elearning, Posten Norge, Bästa Byrå, finanskris, sveriges bästa byrå, lågkonjunktur, checklistor, Green Cargo, Flint Group, internationell marknadsföring, Rymdbolaget, storkunder, omsättning, ordlista, Webbyrån Petra, kommunikationsplattform, karta, kommentarer, årets byrå, planering, Tetra Pak, Cargo News Center, anställda, Nord-Lock, lansering, Metso, web, SAS Cargo, internet, problemlösning, driver, lönsamhet, mätning, multikulturella kunder, metod, kreativitet, Diesel, Cardo, varumärkesstrategi, pr, Kreditvärdighet, digitala media, csr, kompetens, kommunikationsbyrå, populär byrå, kunder, Marine, positioner, Soliditet, Helsingborgs Hamn, utförande, samarbete, projektdefinition, Skånska Energi, kontor, startk varumärke, skrift, framgångsformeln, Moving, Mervärde, Skånetrafiken, varumärkesutveckling, Petra, tjänster, fakta, Bring, svar, Ruukki, kundansvarig, Flextrus, byråintäkt, Giza, engelskspråkiga copywriters, Crawford, blogg, 2013, utmärkelse, uppföljning, Awapatent, internationellt nätverk, kvalitet, EuroMaint, DIAB, publikation, case, Årets Byrå 2010, integrerad marknadskommunikation, resultat, metodik, strategi, priser, internationell, image, events, marknadsstrategi, styrka, kunskapsbank, AkkaFRAKT, Hiab, seminarie, Stockholm, medarbetare, konkurrenskraft, nyanställer, LogIn, Enfo, Kompetensplatsen, personal, b2b-bloggen, varumärken, Duni, Alfa Laval, arkiv, analys, HemoCue, reklambyrå, communication, koordinering, nyhetsarkiv, Heatex, lösning, Leine & Linde, Nordea Masters, filosofi, Stockholm Open, mångfald, Woody Bygghandel, GAIA Leadership, Picodeon, digital marknadsföring, Dermagen, branding, Årets Byrå 2008, Kundens Bästa Byrå, Swedish Open, CellaVision, utvärdering, business to business, internationell kompetens, bästa B2B-byrå, checklista, erbjudande, Atlas Copco, marknadsföring, IQHBG, JBT Corporation, Green Landscaping, AAK, projectivity, Sveriges bästa b2b-byrå, pyramid, telefon, SUN Automation Group, nyheter, ABS, digitala affärstrender, estetik, Kullaflyg, kontakt, partner, kommunikation, fråga, Kompetensor AB, nätverk, Seminarium, Decido AB, utvecklas positivt, Norden Machinery, business, Nibe, Axis, erfarenhet, exempel, b2b, AAA, kultur, genomförande, Varumärke, Carpe Nova, kunskap, SÅAB, dela,
2008 10 jan
Finska Enfo väljer Pyramid för att positionera sig som vass IT-partner

Finska IT-företaget Enfo väljer Pyramid som partner för att skapa en stark varumärkes- och kommunikationsplattform som ska ge drivkraft och stöd åt företagets offensiva expansionsplaner. Enfo har verksamhet i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

- Vi har höga ambitioner att bli ledande leverantör inom vår bransch och satsar hårt på att positionera oss som morgondagens självklara IT-partner. I Finland har vi ett fördelaktigt utgångsläge då vi är välkända på marknaden, men i övriga Norden är vi mindre kända. Vårt mål är att nå ut på bred front och tydliggöra det unika med vårt erbjudande, berättar Arto Herranen, VD på Enfo.

På Pyramid ser man Enfo som ett företag med stor potential.

- Den svenska och den finska delen av verksamheten kompletterar varandra på ett dynamiskt sätt, och förenas i ett unikt engagemang och driv att göra skillnad för sina kunder, säger Emma Nilsson, Account Director på Pyramid.

Arbetsgrupp på Pyramid är Emma Nilsson, Account Director, Micco Grönholm, Brand Development Director, Ann-Christin Lindstedt, Copywriter och Henrik Stierna, Art Director.

Varumärkesarbetet inleddes under maj månad med positioneringsarbete och har under hösten följts av utvecklandet av ny varumärkes- och kommunikationsplattform. Parallellt har en större varumärkesundersökning och -analys genomförts.

För mer information kontakta Emma Nilsson, 042-38 68 75, emma@pyramid.se

Ulf Vanselius