News

There's always something happening at Pyramid. Here we list our latest news. Older news can be found in the archive. Feel free to leave a comment!


Tag cloud


Spectracure, Gyproc, Helsingborg, AkkaFRAKT, feeling, Bluetooth, Current customers, Posten Norge, English-language copywriters, Best Agency, Flint Group, Rymdbolaget, marketing, offering, aesthetics, clients, Agency of the Year 2010, Sulzer, business goals, Cramo, Tetra Pak, Cargo News Center, Nord-Lock, Metso, strength, internet, driver, kommunikation, port, Crawford, Diesel , the turnover of agency revenue, recession, lönsamhet, pr, csr, SUN Automation Group, brand development, pyramid, Marine, web agency Petra, newsarchive, Lantmännen, Agency of the year, contacts, popular agency, skills, Skånska Energi, advertising, planning, sharing, example, implementation, archive, communication platform, financial crisis, Ruukki, strategy, Flextrus, project definition, Sweden’s Best Agency, Customer’s Best Agency, Kompetensor AB, sweden's best agency, execution, 2013, EuroMaint, DIAB, map, services, communications, Swedish Open, diversity, Nordea Masters, quality, Stockholm Open, employees, creativity, strong, events, competitiveness, blogging, international, major customers, method, Hiab, GAIA Leadership, coordination, LogIn, the year's best agency, Enfo, results, Picodeon, evaluation, Sweden’s best B2B agency, Alfa Laval, HemoCue, experience, SAS Cargo, performance, Heatex, Leine & Linde, Contura, Bring, Woody Bygghandel, integrated marketing communication, knowledge, Dermagen, network, best B2B agency, branding, solution deployment, Agency of the Year 2008, b2b blog, methodology, case, awards, Atlas Copco, IQHBG, JBT Corporation, philosophy, AAK, measurement, Axis, Moving, cooperation, b2b, ABS, news, monitoring, international network, examples, promotion, positions, Decido AB, phone, Seminarium, Green Landscaping, Skånetrafiken, image, Cardo, Norden Machinery, culture, Nibe, international competence, Duni, facts, analysis, customers, offer, Carpe Nova, partner, digital media, SÅAB, prizes,
2015 25 dec

Digitala-affarstrender-2016

Webbyrån Petra publicerar årligen en lista på de 10 viktigaste digitala affärstrenderna. Listan, som har publicerats sedan 2012, har fokus på de digitala trender som driver försäljning och positionerar företag på en allt mer konkurrensutsatt marknad.

2016 kommer följande trender att starkt påverka dina affärsmöjligheter:

1. Artificiell intelligens är här

Amelia, Siri, Watson och Dino är alla exempel på hur AI har nått gemene man. IBMs Watson är idag en kommersiell produkt som används i allt från analys av försäkringsärenden och kundsupport till att svara på små barns frågor. Watson är ett exempel på hur AI kommersialiseras allt snabbare inom allt fler områden.

2. 57% av köpprocessen klar före personlig kontakt

Kunderna styr idag köpprocessen inom B2B. Enligt CEB har i snitt 57% av beslutet fattats innan den första kontakten med en säljare. Istället för att skicka offertförfrågningar till 10-talet potentiella leverantörer utvärderar kunderna företag och produkter på egen hand. För att inte åka ut i kundens utvärdering, krävs ett starkt varumärke och en strategi för content marketing så att potentiella kunder finner rätt typ av fördjupande information på t ex din webbsida och dina sociala kanaler.

3. Context is king

Rätt information i rätt ögonblick anpassad till tid, plats, person och den enhet mottagaren för tillfället använder. Google rankar kontextanpassade sidor högre. Att webbsidan anpassas i storlek till skärmen är självklart, men användarna förväntar sig också att webbsidan anpassar informationen så den är relevant för det aktuella behovet. Bilder, budskap och innehåll är med dagens webbplattformar enkla att anpassa efter
t ex tid på dagen, geografisk plats eller besökarens beteende – allt för att ge besökare en relevant upplevelse.

4. När kommer Uber i min bransch?

Uber, AirBnB, Facebook och Alibaba. Listan med disruptiva idéer och företag börjar bli lång. Nytänkande företag har växt snabbt och konkurrerat ut traditionella aktörer genom ett nytt sätt att se på marknadens behov och genom en förmågar att utnyttja teknologi för att skapa en bättre användarupplevelse.

Vilket Uber kommer att vända upp och ner på din bransch?

5. Om du inte redan visste – du är i e-business 

Snygga webbplatser finns det många av – tyvärr betydligt fler än webbplatser som verkligen driver affären. Det många företag missar är att definiera affärsmål för digitala kanaler. För e-handlare är behovet av konvertering självklart, men de som inte säljer varor och tjänster måste istället sätta upp konkreta mål/KPIer för parametrar som antal kontakter, nedladdade filer, offertförfrågningar, etc. Mät och förbättra. Mät och förbättra. Allt för att nå högre konverteringsgrad och lönsamhet.

6. CXM, PXM, EXM – upplevelsen är allt

Customer experience handlar om att skapa en unik upplevelse i alla kontaktpunkterna med kunden. Även om digitala lösningar långt ifrån är hela sanningen, så ger intelligenta webbsystem möjlighet att med automatik hantera allt från vilka budskap som visas på webbsidan till att skapa personaliserade produktblad, case, etc, on-demand – med garanterat korrekt fakta.

7. Programmatic driver annonsering on-line
On-line media bör ligga som en viktig bas i media-mixen för alla företag – inte minst B2B-företag. Nya verktyg utvecklas ständigt för att öka effektiviteten. Programmatic ger automatiserad annonshandel baserad på en matchning av utbud/efterfrågan, vilket innebär nya möjligheter för både annonsörer och mediahus. Google och Facebook dominerar självklart också denna värdekedja.

8. E-commerce exploderar inom B2B

E-commerce inom B2B beräknas enligt Frost & Sullivan omsätta 100 biljoner kronor (100 miljoner miljoner) år 2020. Utvecklingen drivs av nya inköpsvanor och ökade krav på kostnadseffektivitet. Redan idag motsvarar e-handeln inom B2B ungefär dubbla den globala e-handeln inom B2C. Reservdelar, stöd för service och utbildning är exempel på områden som passar perfekt för digitala plattformar – med högre lönsamhet som direkt resultat.

9. Marketing automation ger kostnadseffektiv dialog

Marketing automation innebär att intelligenta system med automatik hantera delar av marknadsföringen och säljarbetet. CRM-system har funnits länge, men nu integreras dessa med webben, e-post och andra digitala kanaler. Vi kan med smarta automatiska verktyg rikta personaliserad kommunikation till prospekts och kunder under varje steg av köpprocessen och därigenom kostnadseffektivt skapa merförsäljning och bygga lojalitet.

10. Video växer, och växer

YouTubes räckvidd är enorm – mer än en miljard unika besökare per månad ser på 6 miljarder timmar video. Över 100 timmar nytt innehåll laddas upp varje minut, vilket gör att YouTube slår alla andra medier i tillväxt. Skälet: De flesta gillar att se en kort film istället för att läsa en presentation eller en manual. Företagsfilmer, presentationer och instruktionsfilmer samlas enkelt och billigt, och kan utgöra basen i ett content-bibliotek.

Ulf Vanselius

2015 25 nov

SSAB has launched a new www.ssab.com website with an extended product portfolio

The new www.ssab.com has been built in response to the needs of customers and other stakeholders, and it introduces the company’s new, extended product portfolio. To make the product information easy to find, the new website includes a Steel selector tool to enable product search and comparison.

SSAB is now including a comprehensive, combined product portfolio on its website. The site has around 2.5 million visits annually and 80% of the visitors are looking for product information. To make the product information easy to find, the new website includes a Steel selector tool to enable product search and comparison.

The new site has been planned and optimized in response to customer needs and the content is based on in-depth customer interviews, survey results and user testing. Site usability and functionality have been key elements. Since people are increasingly using mobile devices to browse websites, the new site is responsive to mobile usage. Website information needs to be locally relevant so that customers caneasily search and filter information and find the right salespersons effectively. To answer this need, also country websites in local languages will be rolled out during the next six months.

In addition to product information, corporate sections of the site provide an extensive overview of SSAB as a company to serve target groups, such as the general public, investors, jobseekers and media. The Investors section now contains all share-related matters in one place and uses real-time graphing tools. Newsroom brings together all topical material from different divisions grouped under appropriate tags to help findability. The new web also includes a comprehensive package of sustainability information supporting also SSAB’s vision of a stronger, lighter and more sustainable world.

For further information, please contact Kimmo Kanerva, head of digital marketing, +358 20 592 8803

Ulf Vanselius

2015 25 okt

Sveriges Marknadsföringsindex visar på stark optimism

Fler än hälften av de svenska bolag som omsätter över en miljard kronor planerar att öka sina investeringar inom marknadsföring under 2016. Det visar en undersökning genomförd av Pyramid i samarbete med nätverket Marknadscheferna.

I september inbjöds Sveriges marknadschefer, från företag med mer än 10 miljoner kronor i omsättning, att svara på frågor om deras satsningar inom marknadsföring och hur de planerar sina investeringar de närmaste åren. 

Frågorna ställdes till 3500 marknadschefer varav 282 stycken svarade på enkäten.
– I dagsläget finns det relativt lite statistik att luta sig mot när man till exempel ska arbeta fram en ny marknadsföringsbudget. Vår förhoppning med det nya indexet är att det ska ge våra kunder och resten av Sveriges marknadschefer en indikation på hur trenden ser ut bland företag, något som förhoppningsvis kan underlätta deras arbete, säger Ulf Vanselius, VD för Pyramid. Undersökningen kommer att genomföras varje år och på så vis skapas ett marknadsföringsindex som vi tror kan bli intressant och användbart för beslutsfattare inom marknadsföring

Årets undersökning visar bland annat att 52 procent av bolagen som omsätter över en miljard kronor planerar att öka sina investeringar år 2016. Motsvarande siffra för bolag som omsätter mindre än 500 miljoner kronor är 36 procent. Samtidigt ser man att 16 procent av de mindre bolagen tänker minska sina investeringar för samma period. Bland storbolagen är det enligt undersökningen sju procent som tänker dra ner på sin marknadsbudget. 

Ladda ner undersökningen i sin helhet

Ulf Vanselius

2015 14 okt

Safmarine selects Pyramid as partner to develop a new global brand platform

Safmarine is one of the leading container shipping lines in the world and conducts business in more than 90 countries. The core focus is sea transportation of cargoes to and from Africa, the Middle East, the Indian Subcontinent and South America, but Safmarine is also active in North America, Europe, Mediterranean and the Far East. The company is headquartered in Copenhagen and owned by the Maersk Group since 1999.

Safmarine is a strongly customer-driven brand, with the objective to build long-term partnerships with customers. The key to this is the ”safmariners” around the globe, who share the common goal of being known as the people making the difference in shipping. This is expressed by Safmarine’s customer promise: “Together we go places”.

In order to strengthen it’s brand presence globally, Safmarine has assigned Pyramid to develop a new corporate identity and communication platform that strongly conveys the customer promise in all types of communication channels with the website as a key channel.

“Pyramid was best able to answer our demands for a strategic communication partner with the right competence and resources to handle this type of international assignment,” says Christina Holtegaard, Global Marketing Manager.

“This assignment is right in line with our competence profile. We look forward to a close cooperation, in which we have the privilege of actively participating in the development of such an international and dynamic company as Safmarine,” says Ulf Vanselius, CEO of Pyramid.

The core team at Pyramid consists of Anders Adolvsson (AD/corporate identity) and Ulf Vanselius (strategy) together with a with a web team headed by Carl-Gunnar Hanson and Ricky Fasshauer.

For more information contact Ulf Vanselius, CEO of Pyramid, by phone at 042-38 68 26 or e-mail at ulf@pyramid.se

Pyramid is Sweden’s most international advertising agency. Over 60% of its revenue comes from clients active in Europe, the USA and Asia. Major clients include Alfa Laval, ASSA ABLOY, Bluetooth, DIAB, HemoCue, Hiab, JBT Corporation, Kalmar, NIBE, Ruukki, SSAB, Sandvik, Sulzer, Tetra Pak and Valmet.

For nine years in a row, Pyramid has been ranked Sweden’s best business-to-business advertising agency in the Agency of the Year (Årets Byrå) competition.

Pyramid, and it’s sister company Petra, have 50 employees and are based in Helsingborg.

Ulf Vanselius

2015 03 jul

Nederman and Pyramid in new cooperation

Nederman is a world-leading supplier and developer of products and solutions within environmental technology – an area where interest and demand are growing quickly and Sweden is at the forefront. But to further strengthen its market position, the company must constantly think along new lines in regard to both technology and communication.

During the spring, Pyramid and Nederman have entered into a new cooperation. The distinguished Helsingborg company faces an increasingly fierce global competition. In order to meet it, powerful steps are now being taken to make visible and clarify the company’s leadership and competence within industrial air cleaning.

In its first assignments, Pyramid has the task of reviewing Nederman’s communication strategy and graphical identity, as well as developing communication concepts for the launches of a range of new products.

The team from Pyramid comprises Lisa Skarp (account director), Maggie Crusell (copywriter) and Henrik Stierna (AD).

For more information, contact Ulf Vanselius, CEO of Pyramid, by phone at +46 42-38 68 26 or by e-mail at ulf@pyramid.se

Pyramid is Sweden’s most international advertising agency. Over 60% of the company’s revenue comes from clients active in Europe and the USA. Major clients include Alfa Laval, ASSA ABLOY, Bluetooth, Bring, DIAB, HemoCue, Hiab, JBT Corporation, Kalmar, NIBE, Ruukki, SSAB, Sandvik, Sulzer, Tetra Pak and Valmet.

In the Årets Byrå (Agency of the Year) survey, Pyramid has been ranked Sweden’s best agency in business-to-business nine years in a row.

Pyramid, together with its sister agencies Petra and Graal, has around 50 employees and is located Helsingborg, Sweden.

Ulf Vanselius

loader